Схема аналізу історичного документу
Документ первинний (запис очевидця або учасника події) чи вторинний (коментар чи
переказ про подію з уст дослідника).
Відділіть у документі факти від коментарів та аналізуйте їх окремо.
Визначення хронологічних рамок подій, їх співвідношення. Складання хронологічної таблиці
·Запиши в зошиті дати головних подій до кожної теми, запам'ятовуючи їх.
·При складанні хронологічної таблиці чітко записуй дату чи хронологічні рамки подій і точно формулюй їх назви (при цьому не забувай, до якої теми складається таблиця).
·Порівняй хронологічні таблиці з історії України і всесвітньої історії:
Вміння висловлювати власну думку при обговоренні історичних питань, усне рецензування відповідей інших учнів·Уважно слухай відповідь товариша.·Бери участь в обговоренні, доповнюй, виправляй помилки, неточності.
·Дай оцінку, наскільки повною була відповідь; чи вірно викладено факти, чи була відповідь послідовною.
Вимоги до плану
·Планом повинен бути охоплений весь зміст тексту. Нічого суттєвого не повинно бути пропущено.
·У заголовках не повинні повторюватись одні й ті ж думки.
Складання плану
Пам'ятайте! Структурно план поділяється на вступ, основну частину та висновки.
Конспектування
Конспектування–це стислий виклад основного змісту прочитаного (почутого).
Характеристика пам'яток культури
·Визначити пам'ятку культури: літератури, музики, образотворчого мистецтва, архітектури, скульптури.
·До якого історичного періоду відноситься та чи інша пам'ятка культури.
·Хто автор цієї пам'ятки? Що тобі відомо про нього?
·Назви характерні риси пам'ятки: тема; стиль та інше.
·Дайте оцінку пам'ятці (вклад в розвиток світової культури).
Якскласти історичний портрет·Познайомитись із історичним часом (епохою) в якому проходило життя та діяльність (творчість) діяча.
·Визначити походження (стан) цієї людини.
·Як відбувалось становлення особистості історичного діяча (родовід, дитинство, освіта, особисті якості й риси характеру).
·Прослідкувати та проаналізувати періоди його становлення як діча або митця.
·Які завдання визначала головними у своїй діяльності ця особистість.
·Визначити методи (шляхи реалізації) його діяльності.
·Назвати найбільш видатні його справи, яким цілям вони служили.
·Як ви оцінюєте його діяльність?
·Зроби висновок (чи прогресивна роль цього діяча в історії).
Схема характеристики історичної особи
Немає коментарів:
Дописати коментар