Визначення місця історичних подій у просторі
- правильно займіть позицію біля карти (так, щоб не заступати природне освітлення карти);
- запам'ятайте, що коли ви стоїте навпроти карти, наверху буде північ (південь–унизу), а зліва–захід (відповідно, справа–схід);
- навчіться читати легенду карти–її умовні позначення. При всій різноманітності карт однотипні факти, події та явища–кордони та столиці, райони повстань, напрями головних ударів і місця битв тощо–зображуються на них схожими позначками;
- зверніть увагу на написи, діаграми, таблиці, портрети, рисунки, які є на карті, і ви зрозумієте, що є резон у твердженні„Карта–це державна шпаргалка”;
- працюючи з контурною картою, користуйтеся кольоровими олівцями, робіть умовні позначення;
- на дрібномасштабних картах окремі позначки робіть цифрами, які включайте в умовні позначення, це впливатиме на естетику виконаної Вами роботи.
Порівняння однотипних явищ і подій
·Визначи, які факти і події будете порівнювати (підготувати хронологію цих подій).
·Визначи питання, за якими можливе порівняння. Запиши їх у певній послідовності.
·Дай відповідь на питання.
·Проаналізуй відповіді, визнавчивши спільне і відмінне у характеристиці явищ і подій.
·Зроби висновки після відповідного аналізу.
Робота з текстом підручника та історичними документами·Приступаючи до роботи з текстом підручника та історичного документу, визнач, яке завдання ви повинні виконувати.
·Уважно прочитай текст підручника, документа. Визначи про яку подію, факт іде мова.
·Встанови зв'язок між тестом підручника і документа:
- чи документ доповнює текст підручника;
- чи один з них поглиблює інформацію, що міститься в другому;
- чи один з них дає оцінку матеріалу, що викладає другий.
·З'ясуй значення всіх понять, що містяться в текстах.
·Склади план відповіді на те запитання, отримав перед початком роботи, об'єднавши інформацію тексту підручника і документа.
·Свою відовідь умовно поділи на частини, дай назву кожній і запиши.
Немає коментарів:
Дописати коментар